Rýžová kaše

Kaše se tu budou objevovat nejspíš častěji, protože já sama je miluji a přiznám se, že i ve svém věku, vždy závidím těm malým dětem, když do nich maminy cpou samé ty kašičky a krupičky tisíců příchutí, nebo třeba jen přesnídávky 😀 .

Rýžová kašeAby mi to nebylo líto, vynahrazuji si to alespoň snídaněmi, kdy si na nějaké takové dobrotě pochutnám alespoň několikrát za týden. A nejlepší je, když je to kaše domácí, kdy si jí udělám podle svých představ.

Posledně jsem vám představila klasickou ovesnou kaši z ovesných vloček, no dnes tomu bude trochu jinak a méně tradičně, dokonce základem nebudou žádné vločky, nýbrž obyčejná kulatozrnná rýže.

Receptík už není tak rychlý a proto i já si dopřála tuto dobrotu až o sobotní snídani, kdy nebylo třeba někam spěchat a plašit se.


Recept:

  • 50 g kulatozrnné rýže
  • 200 ml mléka + voda na dolévání
  • 1 banán
  • 10 g vloček či dětské krupice
  • dle chuti něco na doslazení, nebo třeba kakao, skořici, perníkové koření…

Rýži dáme vařit do mléka s vodou. Musíme hlídat a míchat, aby se rýže nepřipálila ke dnu a postupně doléváme vodu. Rýži můžeme už během vaření osladit, pokud máme radši sladší variantu, ale kdo sladí méně, nemusí sladit vůbec, díky banánu, který do rýže přidáme, když už je dostatečně měkká. Rýže musí být trošku rozvařená, ale zároveň musíme mít v hrnci i trochu tekutiny navíc. Když jsme do kaše přidali banán, rozmixujeme celou směs tyčovým mixérem a vrátíme na sporák. Podle potřeby přilijeme ještě trochu vody a přidáme na zahuštění trošku vloček či dětské krupice a povaříme. Já kaši měla dost sladkou, proto jsem přidala i holandské kakao, které v závěru vykouzlilo skvělou čokoládovou chuť. Přidat ale můžeme cokoliv.


A komu se nechce s takovou kaši vařit ráno, jako sladký oběd se hodí vždy.

