Zeleninová směs s nudlemi

Tak jako lásku ke kaším, chovám lásku i k různým zeleninovým směskám, které v mém jídelníčku nechybí, ba naopak jsou jeho skoro dennodenní součástí a někdy snad až nadbývají 😀 .

Léto je krom prázdnin a tepla perfektní také v tom, že je k dispozici spoustu zeleniny. To především úplně fantastických cuket (na recepty z kterých se v letní sezóně už teď můžete těšit), mrkví, rajčat apod. .

Zeleninová směs s nudlemiNení nic lepšího než kopa zeleniny, povařená, dochucená, rozmixovaná a podávána s rozteklým sýrem, zakysanou smetanou a opraženými slunečnicovými semínky. No kdybych tušila, jak si tyto mé zeleninové směsky zamiluje také moje mamka, raději bych si to nechala pro sebe a nemusela se tak o večeře dělit 😀 . Na druhou stranu ta chvála pak potěší a když mamka přišla s tím, jestli bych dnes neuvařila oběd s touto směskou, nedalo se odmítnou.

A tak teda sobotní oběd padl do mé režie a vznikla skvělá směska podávána s asijskými nudlemi (na smažené asijské kobylky a šváby se ale podíváme raději někdy jindy…).


Recept:

  • mrkve
  • cuketa
  • celer
  • plechovka loupaných rajčat
  • cibule
  • olivový olej
  • loupaná rajčata z plechovky
  • chilli omáčka
  • bujón
  • rajský protlak
  • bobkový list + koření dle chutí

Záměrně neuvádím množství surovin, protože i já vždy vařím tuto směsku jen podle oka a vždy se povede trošku jinak. Je jen na vás co do ní dáte, ale mrkev, cuketa a rajčata jsou základem 🙂 .

Nejprve si na trošce oleje osmahneme cibulku, přidáme na drobno nakrájenou mrkev a celer a orestujeme ještě trochu s cibulkou. Po chvíli přidáme rajčata z plechovky, trochu rajčatového protlaku, bobkový list a zalijeme horkou vodou, v které jsme si rozpustili bujón (tak aby byla zelenina pod vodou, ale zase né moc, jinak to bude řídká polévka). Po deseti minutách vaření přidáme i cuketu a vaříme dokud není zelenina měkká. Pokud máme ve směsi dost tekutiny, trošku si naběračkou odebereme do misky a zbytek směsi rozmixujeme do námi požadované hustoty. Já mám ráda většinou vše rozmixované, ale klidně můžete nechat i část zeleniny nepomixované (samozřejmě nezapomeňte vytáhnout bobkový list). Poté dochuťte chilli omáčkou, kořením (např. solí, podravkou, či výborné je i s provensálskými bylinkami, nebo jen oregánem a bazalkou). Podávejte s těstovinami, dle vašich chutí, klidně s obyčejnými, ale hodit se bude výborně i rýže, bulgur, kuskus. A aby byl oběd vyvážený přidat můžete ještě váš oblíbený sýr, zakysanou smetanu, a ti, co se chtějí rozšoupnout jako já, si můžou ke směsce připravit např. tuňákové koule.

Reklamy