Wafle

WafleNedělní snídaně si na starosti čas od času (a poslední dobou je to čím dál častěji) beru já. To asi tak, když mě chytne ta starostlivost o své blízké a chci jim dopřát něco dobrého, aby mi nezáviděli, že si většinou dělám takové mňamky jen pro sebe 😀 (Což si dělám každý den, ne nadarmo se totiž říká, že snídaně je základ dne).

Dnes to pro změnu od všech těch dortíků, muffinků a kaší budou wafle, které jsem už nedělala delší dobu a tak přišel ideální čas oprášit srdíčkový waflovač a nedělní snídani si zpestřit zrovna waflemi.

Recept se těžko odvažuji psát, protože já sama dávám už vše od oka. Ale abych vám alespoň částečně přiblížila, jak postupuji, přidávám rovnou dva receptíky. Jeden trochu hřešící a sladší pro rodinku a druhý trošku zdravější pro mě 😉 .


Recept č. 1: (4 porce)

  • Wafle2 vejce
  • lžíce oleje
  • ½ banánu
  • lžíce javorového sirupu
  • lžíce zakysané smetany
  • 2 a ½ hrnku hladké mouky
  • mléko
  • kefír na doředění

Prvních 5 ingrediencí metličkou pořádně rozmícháme a poté přidáváme hladkou mouku. Při houstnutí těsta přilévejte mléko, část můžete nahradit i kefírem na jemnější a nadýchanější wafle. Mělo by vám vzniknout hustší těsto (pozor palačinkové je moc řídké). Poté rozehřejte waflovač a na závěr wafle zdobte dle vašich chutí.

Recept č. 2 (zdravější varianta): (1 porce)

  • Wafle2 bílky
  • lžička zakysané smetany
  • trocha kefíru
  • 30 g celozrnné mouky
  • 10 g ovesných vloček
  • ½ banánu

Všechny suroviny důkladně rozmícháme a opět dle konzistence těsta, buďto doředíme kefírem, či přidáme mouku nebo vločky.

