Kokosovo-tvarohová koule

Z tvarohu se dá vykouzlit spoustu dobrot, a proto přidávám další inspiraci, tentokrát pro milovníky tvarohu a kokosu 😉 .

Kokosovo-tvarohová kouleRecept jsem zahlédla na internetu někdy okolo Vánoc, což se hodilo dokonale. Klasické vánoční nepečené cukroví v podobě rafaelo kuliček z kondenzovaného mléka a kokosu mi moc nechutná, přijde mi až moc suché, ale díky tomuto receptu jsem během chvilky vykouzlila zcela skvělou náhradu a dokonce zdravou, což se jen tak u cukroví nevidí! 😀

Já si dnes místo malých kuliček udělala jednu velkou kouli, ale na receptu to samozřejmě nic nemění a záleží jen na vás, do jaké varianty se pustíte, i když přiznávám, že mini rafaelo kuličky jsou vizuálně lákavější.


Recept:

  • 150 g tvarohu
  • sirup/sladidlo/med/cukr na oslazení, dle našich chutí
  • 2 lžíce kokosu (klidně více, jak kdo rád)
  • 30 g ovesných vloček

Kokosovo-tvarohová kouleTvaroh nejprve osladíme a pořádně rozmícháme. Přidáme kokos, vločky a pak už jen lžičkou hněteme, aby se nám vytvořila hmota ideální na koulení kuliček, či velké koule. Množství kokosu, či vloček si teda libovolně upravte, aby vznikla ideální konzistence.

Pokud budeme dělat malé rafaelo kuličky, stačí si vždy vzít kousek těsta, v ruce uválet kuličku a obalit v kokosu. Poté necháme vychladit v lednici, kde kuličky i skladujeme.


Osobně více doporučuji malé kuličky. Jak jsem už zmiňovala, vizuálně vypadají lépe, lépe se jedí, nepřijdou vám tak hutné a klidně si je můžete zabalit na svačinu na cestu, do školy, či práce. Jako vylepšení můžete dovnitř kuliček přidat 1 spařenou mandli 😉 .

