Brokolicový krém

Brokolicový krémI přesto, že velkou část zimy není ani sníh, je celé toto období pochmurné a mně jak venku, tak i doma na talíři zelená prostě chybí.

Proto jsem se rozhodla si večeři zpestřit brokolicí, z které jsem si udělala skvělý jemný krém, ideálně do chladných dnů. A s receptem se ráda podělím.


Recept:

  • 1 brokolice
  • zeleninový/masový vývar či bujón
  • špetka muškátové oříšku
  • sůl, pepř, podravku dle chuti
  • cottage cheese (ten tekutý, já mám např. ráda značku Milki) popřípadě smetanu
  • zakysaná smetana, semínka na dozdobení

Brokolici očistíme a nakrájíme na jednotlivé hlavičky. Vývar, popřípadě vodu s bujónem dáme vařit a jakmile je voda horká, přidáme do hrnce brokolici. Vaříme do měkka. Podle toho, jak chceme mít polévku hustou slijeme vodu (kdo raději více hustou, slije vody více např. do hrnku, aby v případě mohl doředit). Dochutíme dle chuti, pokud máme, tak i špetku muškátového oříšku a zjemníme cottage cheesem, nebo trochou smetany. Na talíři dozdobíme zakysanou smetanou a opraženými semínky.

 

