Pečený cícer

Pečený cícerCícer (v češtine cizrna) sa používa napríklad na dochutenie polievok či prípravu nátierok. Je nielen bohatým zdrojom vápnika, železa a vitamínu B15, ale rovnako obsahuje veľa bielkovín a vlákniny. Na druhej strane neobsahuje lepok a preto je vhodný aj pre celiatikov.

V niektorých prímorských krajinách vám trochu praženého a pomletého cíceru bežne primiešajú k zrnkám kávy. Názov cícer je odvodený z gréckeho slova kikus, čo znamená sila a moc.

Ja som však o cíceri nechcel ani počuť, až kým som ho neochutnal pečený, dochutený dobrým korením (samozrejme vďaka mojej Veronike 🙂 ). Pokiaľ patríte tiež k tým, ktorý cícer napríklad v polievke veľmi nemusia, určite skúste cícer takto upravený. Ak naopak cícer máte radi a takýto recept ste ešte neskúšali, určite neváhajte.


Recept:

  • suchý cícer, poprípade cícer z konzervy
  • olivový olej
  • korenie podľa chuti (grilovacie korenie, mletá sladká paprika, mletá pálivá paprika, korenie na americké zemiaky, rozmarín…)

Pokiaľ máme k dispozícii suchý cícer, musíme ho nechať namočený vo vode aspoň cez noc a následne ho povaríme do mäkka. Ak máme cícer z plechovky, tento krok vynecháme. Takto pripravený cícer dáme do misky, kde ho zmiešame s korením a olivovým olejom, rozprestrieme na plech a pečieme pri teplote 200°C, kým cícer nie je chrumkavý podľa predstáv (aspoň 30 či 40 minút).


Takto pripravený cícer si môžete vziať len tak ku telke namiesto tyčiniek či chipsou, alebo ho využiť pri príprave ďalších pochúťok akou je napríklad pikantné kuracie s cícerom.

Advertisements