Tofu knedlíky na sladko

Tofu knedlíkyMamka donesla několik balení tofu, které byly v akci, ovšem trvanlivost už tak dlouhou nemají. Tak jsem přemýšlela, jak je spotřebovat a využít. Protože mě představa, že každý den jím tofu nakrájené na kostičky a osmažené na pánvičce, jak to vždy s tofu dělám, moc neuchvátila, vyhledala jsem si na internetu nějaké tipy. Hned mi padly do očí tofu knedlíky.

Při pročítání blogů a receptů jsem zjistila, že jsou celkem běžné u lidí trpící alergií na mléčné výrobky, kteří pak nemohou jíst klasické tvarohové knedlíky. V tomto případě dokáže tofu tvaroh výborně zastoupit, o čemž jsem se dnes sama přesvědčila.


Recept:

  • 1 balení tofu
  • lžíce oleje
  • 1 vejce
  • špetka soli
  • celozrnná, či klasická hladká mouka
  • krupice

Tofu nakrájíme na kostky, dáme do misky a přidáme špetku soli, a olej. Tyčovým mixérem důkladně rozmixujeme v hladké těsto, do kterého přidáme vejce a promícháme. Poté přidáme trochu krupice a mouky a postupujeme jako u běžných knedlíků. Mouku přisypáváme dle oka, podle toho, jak je těsto hutné. Nesmí se nám lepit, mělo by být dobře tvarovatelné. V tomto okamžiku se můžeme rozhodnout, zda si tofu dáme na sladko, či slano, což považuju za obrovskou výhodu tofu oproti tvarohu. Přece jen si nedokážu představit, že do tvarohového těsta bych dala nějakou uzeninu, nebo pak tvarohový knedlík jedla se zelím a masem…

Já si těsto rozdělila na dvě části. Z první jsem si vytvarovala menší koule, které jsem pak vhodila do vroucí vody a vařila, dokud nevyplavaly a pak ještě asi dvě minutky. Tyto knedlíky jsem si dala k obědu ještě s masem a omáčkou a byly výborné. Chutnaly skoro jako bramborové knedlíky, takže příští kombinace bude určitě se špenátem, nebo se zelením opět k nějakému dobrému víkendovému obědu.

Tofu knedlíkyDruhou část jsem se rozhodla udělat na sladko. Do těsta ještě můžete zapracovat trochu cukru, ale pokud víte už na začátku, že celou porci budete dělat na sladko, přidejte cukr hned na začátku, kdy tofu budete mixovat. Poté jsem si rozdělila těsto na pár dílku a vyválela placičky (můžete uplácnout i v ruce). Dle chuti dejte doprostřed placičky ovoce – já zvolila čerstvé jahody, ale můžou být i mražené. Doporučuji např. i maliny, švestky, meruňky, nebo cokoliv co běžně dáváte do ovocných či tvarohových knedlíků. Pak ovoce zapracujeme do těsta, v ruce vytvarujeme kuličky a vhodíme do vroucí vody. Opět vaříme dokud nevyplavou a pak ještě asi 2 minuty.

 

