Cuketový nákyp

Cuketový nákypCuketa sice není v sezóně, což ještě dlouho nebude, ale přesto jsem nemohla odolat pokušení vyzkoušet recept na cuketový nákyp, který je opět hitem mnoha stránek a blogů. A protože mám cuketu fakt ráda, musela jsem nějakou koupit a dnes tuto dobrotu upéct. No, mamčina mise na další týdny je jasná…. levná cuketa => okamžitě kupovat a peče se další várka 😀 .


Recept:

  • 500 g cuketa
  • 100 g sýra
  • 100 g šunky
  • 2 – 3 vejce
  • několik žampiónů
  • cca 6-8 lžic mouky
  • cibulka
  • česnek
  • prášek do pečiva
  • koření dle chuti

Cuketu nastrouháme na hrubém struhadle a vymačkáme z ní všechnu vodu. Poté si v misce rozmícháme vajíčka s nakrájenou šunkou a nastrouhaným sýrem. Na kapce oleje osmažíme cibulku a žampiony nakrájené na kousky a přidáme do směsi. Pak přidáme cuketu a vše důkladně promícháme. Přidáme trochu česneku, soli, červené papriky, grilovacího koření a cokoliv, co máme rádi, zamícháme a přidáme mouku s práškem do pečiva. Mouku přidáváme od oka, ale je to alespoň 6 lžic. Rozprostřeme do zapékací formy a pečeme na 180 – 200 °C asi 30 minut, ale opět záleží jak široký nákyp je, aby se dobře propekl, takže klidně nechte déle, popřípadě nechat v troubě i dojít a vychladnout.


Měla jsem co dělat, abych celý nákyp nesnědla hned ze zapékací misky ještě za horka, ale představa, že bych byla zítra bez oběda mě trochu zastavila. Podávat můžete jen tak, či s nějakou přílohou – nejlépe brambory.

