Jablečný chléb

Jablečný chlébPo v celku teplém a slunečném víkendu se opět trochu ochladilo a tak mé chutě zase zatoužily po nějaké té dobré podzimno-zimní kombinaci.

V kuchyni jablíčka, v šuplíku oříšky a v ledničce jablečná přesnídávka – to nedá do kupy nic jiného, než můj oblíbený jablečný chlebík 🙂 . Recept už mám zapsaný dost dlouho a chlebík už jsem pekla mnohokrát. Přesto mě nikdy neomrzel a pokaždé, když ho večer upeču, se už nemůžu dočkat snídaně a svačiny (což je jediné na co se můžu tak ráno a dopoledne během školy těšit 😀 ).


Recept:

  • 150 g celozrnné mouky
  • 75 g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva či jedlé sody
  • skořice
  • muškátový oříšek
  • perníkové koření
  • 2 vejce
  • 200 g jablečné přesnídávky
  • 3 jablka
  • vlašské ořechy
  • agáve sirup

Nejprve rozmícháme vejce s jablečnou přesnídávkou a agáve sirupem (můžeme použít i jiné sladidlo či obyčejný cukr). Pak přidáme mouku s práškem do pečiva, skořicí, perníkovým kořením, muškátovým oříškem a opět vše promícháme. Koření dejte podle svých chutí, ale já mám chuť skořice a perníkového koření velmi ráda, tak s ním nešetřím. Do směsi přidáme nasekané vlašské oříšky (ale nemusí být) a poté nakrájené jablka. Pečeme na 180 °C asi 30 minut, nejlépe ve formě na biskupský chlebíček. Krájíme až zcela vychladlé, jinak vám může připadat nedopečený.

Kdo nemá celozrnnou mouku, samozřejmě může použít jen hladkou. Stejně tak můžete jablečný chléb vylepšit i o jiné oříšky či nějaké sušené ovoce – brusinky, fíky, rozinky.


Doporučuji chlebík potřít arašídovým máslem, popřípadě ještě jahodovou marmeládou a přikusovat k bílému jogurtu – snad nejlepší variace tohoto chlebíku 🙂 .

