Domácí müsli

IMG_7912_o_tonemappedMüsli je velmi úzce spojeno se zdravým životním stylem a je doporučováno snad všemi odborníky k ideální a zdravé snídani.

Bohužel v obchodech tvoří většinu takovým müsli či jiných cereálních směsí především cukr, což už málokdo ví, proto mnoho lidí s dobrým úmyslem kupuje takové müsli ve velkém a přitom ani netuší, že už by si radši mohli dát k snídani koblihu a vyšlo by to nastejno jako malá mistička müsli.

Sama se přiznám, že jsem dříve takové müsli směsi měla také velmi ráda a to především díky křupavosti a sladké chuti samozřejmě. Dnes už v obchodě müsli vůbec nekupuji a když už mám chuť nahradit ovesné kaše či jiné snídaňové buchty nějakým müsli, raději si udělám své domácí, které už je zdravé a jako bonus si do něj můžu dát cokoliv, na co mám chuť.


Recept:

  • ovesné vločky (tentokrát né drcené!)
  • ovesné lupínky
  • oříšky dle chuti (arašídy, lískové, vlašské, kešu, mandle… )
  • sušené ovoce (fíky, brusinky, rozinky, švestky, meruňky…)
  • skořice
  • kokosový olej (může být i obyčejný řepkový)
  • javorový sirup či med
  • dle chuti klidně i čokoláda

Celé ovesné vločky smícháme s oříšky a sušeným ovocem dle chuti (já použila lískové, arašídy a sušené fíky). Přidáme skořici a pořádně promícháme. Mezitím si smícháme olej s javorovým sirup či medem a smícháme se sypkou směsí. Pořádně rukami promícháme, promačkáme a pokud to půjde, klidně udělejte trochu hrudky. Rozprostřete na plech s pečícím papírem a pečeme na 180 – 190 °C. Každých 5-10 minut promíchejte – müsli má tendenci se pálit, takže raději zůstaňte v kuchyni a kontrolujte.

Po upečení necháme vychladnout, skladujeme ve vzduchotěsné nádobě, aby nám müsli nezvlhlo a podáváme s jogurtem a ovocem či mlékem.

Advertisements