Kokosovo-fazolový koláč

Koláč z fazolí? A ještě ke všemu sladký?

Kokosovo-fazolový koláčVsadím se, že většina z vás se nad fazolemi v koláči udiví, nebo minimálně udělá úšklebek. Musím říct, že před prvním pokusem s fazolemi jsem byla také mírně skeptická, ale výsledek byl výborný.

Do koláčů a buchet se už přidává všelico. Ať je to mrkev, cuketa či řepa, tak ani fazole nesmím opomenout. Snad nejznámější koláč z fazolí je fazolové brownies z červených fazolí, kakaa a čokolády. O tom ale někdy příště.

Já se ale rozhodla pro něco trošku jiné a využila jsem fazole bílé. A k bílé se skvěle hodí kokos. Recept jsem v podstatě vymýšlela z hlavy, ale protože je dost podobný i jiným brownies koláčům z fazolí, o výsledek jsem se moc nebála, riskla to a rozhodně neudělala špatně. Koláč je úžasně vláčný, kokosový a fazole? – ty tam neucítíte ani v nejmenším, proto doporučuji i těm, kteří fazole normálně nejedí.

Koláč má navíc jedno obrovské plus – není v něm ani špetka mouky, či klasického cukru.


Recept:

  • 1 plechovka bílých fazolí
  • 1-2 vejce (já použila jen jedno)
  • 60 g strouhaného kokosu
  • 3 vrchovaté lžíce sušeného mléka
  • 100 g bílého jogurtu
  • jablečná přesnídávka/banán (k doslazení)
  • 2 lžíce agáve sirupu
  • 2 lžičky prášku do pečiva (ale nic se nestane, pokud vynecháte)
  • vanilkové/mandlové aroma

Bílé fazole jsem důkladně propláchla v sítku. Pak jsem je přendala do misky, přidala přesnídávku či banán, vejce a tyčovým mixérem rozmixovala. Pak jsem přidala jogurt, agáve sirup a míchala už klasicky bez mixéru (doporučuji plastovou stěrku – hodí se k míchání takových těst skvěle). Do tohoto těsta pak přidejte sušené mléko, kokos a prášek do pečiva. Pořádně promíchejte. Nakonec můžete do těsta kápnout trochu aroma dle chuti. Výborně by se hodilo vanilkové, já měla jen mandlové, ale bylo to také výborné.

Přendáme do malé zapékací misky, či silikonových formiček (rozhodně to není koláč na klasický plech, opravdu jen něco malého) a pečeme při 180°C minimálně 40 minut. Těsto je opět trochu vlhké a proto bude působit pořád nedopečeně – toho se nebojte, po úplném vychladnutí ještě samo trochu zpevní a ztuhne.


Pak už jen nakrájet a podávat na snídani, svačinu s jogurtem, či ke kávě.

