Muffiny s mletým masem

Muffiny s mletým masemV poslední době mám často neustále chuť na mleté maso. Nejlépe s rajčaty, takže chili con carne a jiné směsky bych mohla mít na denním pořádku stále.

Když jsem uvažovala, co na večeři či zítřejší svačinu, vzpomněla jsem si na jeden recept slaných muffinů, které mleté maso právě obsahovaly. Tak jsem trochu zapátrala, recept opět trochu přizpůsobila svým zásobám v lednici či chutím a pustila jsem se do pečení.


Recept:

  • 150 g mletého masa
  • ¼ cibule
  • sladká, pálivá paprika
  • kmín
  • grilovací koření
  • česnek
  • 150 g cukety (klidně více)
  • 2 vejce
  • 100 g bílého jogurtu/ či cottage cheese
  • lžíce zakysané smetany
  • 2 lžíce oleje
  • 50 g sýra
  • 150-160 g celozrnné mouky (klidně klasická hladká)
  • ½-1 prášek do pečiva

Na pánvičce osmažíme cibulku nakrájenou na drobno, přidáme mleté maso a zasypeme paprikou, kmínem a kořením dle chuti. Když se maso zatáhne, snížíme plamen a necháme dusit za občasného míchání.

Mezitím si připravíme těsto. Vajíčka rozmícháme s olejem, zakysanou smetanou a jogurtem či cottage cheesem. Přidáme sůl, prolisovaný česnek a nastrouhaný sýr.

Cuketu nastrouháme zvlášť na hrubém strudadle a vymačkáme všechnu vodu (opravdu pustí dost, takže vymačkat, počkat a znovu…). Pak cuketu zbavenou vody přidáme do těsta a promícháme. Když je maso hotové, přidáme ho taktéž do těsta.

Nakonec vmícháme mouku s práškem do pečiva, naplníme formičky a pečeme při 190 °C asi 30 minut.