Mrkvovo-jablečný koláč

Mrkvovo-jablečný koláčRecept na tento koláček jsem objevila asi před dvěma lety a od té doby už mi zpestřil snídani mnohokrát. Nicméně i když jsem měla na koláč chuť už delší dobu, nikdy to nějak nevyšlo. Buď chybělo to, pak zase ono a jindy si prostě chuťové buňky vynutily něco jiné.

Dnes jsem se tomu však nevyhnula, a když už jsem měla rozpálenou troubu po večeři, využila jsem toho a koláček na snídani byl rázem v troubě.

Opět neobsahuje ani trošku mouky, ale za to naopak zdravé a vlákninou nabité ovesné vločky a k tomu i kuskus. Koho by tato kombinace děsila, nemusí se bát, hodí se k sobě dokonale.

A recept není opět vůbec složitý. Originál zde: http://fitnessgirl-lifestyle.blogspot.com/2011/12/tak-mam-pro-vas-dalsi-vynikaji-recept.html


Recept:

  • 50 g kuskusu
  • 50 g ovesných vloček
  • vlašské ořechy
  • 1-2 jablka
  • 2-3 mrkve
  • skořice
  • sladidlo – sirup, či cukr
  • dvě lžíce jogurtu
  • sušené ovoce dle chuti (např. rozinky, ale to my moc doma nemusíme, takže nedávám)
  • 1 vejce

Vločky a kuskus dáme do misky a zalijeme vroucí vodou, tak aby všechna voda vsákla a přikryjeme pokličkou. Zatím si v další misce nastrouháme mrkev i jablko, které pak smícháme ke vločkám a kuskusu. Přidáme vlašské ořechy, jogurt, skořici, sladidlo a pořádně promícháme. Pak dáme do zapékací misky, zalejeme rozšlehaným vejcem a pečeme při 180°C minimálně půl hodiny. 

