Banana Bread

Banana BreadReceptů na banánový chlebíček jsem už vyzkoušela nespočetně a vždy jsem byla s výsledkem velmi spokojená. Přes zimu jsou však dostupnější jablíčka a proto se u mě více než banánové, objevovaly právě všelijaké jablečné (s pořádnou dávkou skořice 😀 ).

Když jsem si ale tento týden procházela blogy, narazila jsem na recept nový (viz zde: http://eat-withlove.blogspot.cz/2015/03/vlacny-bananovy-kolac.html)  a ihned se zařekla, že jakmile budeme mít doma banány, bude to první, co půjde do trouby. No a co mamka hodinu na to nedovezla z obchodu? Banány! Pořádně uzrálé, takže do chlebíčku naprosto ideální. No nebylo na co čekat a šlo se péct (učení muselo počkat 😛 ).


Recept:

  • 100 g ovesných vloček
  • 100 g celozrnné mouky (klidně klasická bílá)
  • 200 g jablečné přesnídávky
  • 2 banány
  • 2 vejce
  • 150 ml mléka
  • prášek do pečiva
  • skořice
  • cukr, med či sirup na oslazení
  • kokos / oříšky / sušené ovoce / čokoláda

V misce rozmícháme vejce s přesnídávkou, mlékem a přidáme banány, které rozmixujeme tyčovým mixérem. Přidáme mouku, vločky, prášek do pečiva a skořice. Pořádně promícháme. Dle chuti můžeme přidat oříšky, jiné ovoce, čokoládu, kokos, nebo třeba i mák. Já zvolila kousky 81 % čokolády a oříšky.

Těsto vylijeme do vymazané formy (nebo s pečícím papírem) a pečeme na 190°C 40 minut.


Koláč byl jako stvořený pro páteční snídani. Společně s jogurtem, tvarohem, kokosovým mlékem, banánem a arašídovým máslem to bylo lepší jak kdejaký luxusní dort 🙂 .

 

 

 

