Sněhový makovník

Sněhový makovníkPo víkendu, kdy jsem pekla banánový chlebíček a arašídový perník, jsem opět dostala chuť na nějakou variantu koláče bez mouky, pouze s ořechy či mákem.

Objevila jsem recept, který mě už na první pohled zaujal. Mák, oříšky, jablíčka – to je skvělá kombinace, do které jsem se odhodlaně pustila a výsledek opět nemůžu hodnotit jinak než kladně 🙂 . Takže opět odlehčení od mouky, či nezdravých tuků.

Recept je na malý plech či menší zapékací misku. V případě celého plechu určitě zdvojnásobit, možná ztrojnásobit množství.


Recept:

  • 4 žloutky
  • 70 g pomletých mandlí/vlašských ořechů (či jiných)
  • 4 lžíce máku (mletého)
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 2 lžičky medu
  • (mléko)
  • 5 středních jablek
  • pár kapek citrónové šťávy
  • skořice
  • trochu skořicového cukru
  • 4 bílky
  • javorový sirup či jiný sirup nebo med 

Žloutky oddělíme od bílků. Ty si dáme stranou. Žloutky promícháme s lžící medu a přisypeme směs rozmixovaných oříšků, polovinu máku, prášku do pečiva. Umícháme v hladké těsto, které můžeme mírně zředit mlékem a přelijeme na plech.

Jablka oloupeme, nakrájíme na menší kostky a povaříme na trošce vody společně se skořicí, medem a skořicovým cukrem, dokud nezměknou. 

Jablka pak dáme na makový základ a pečeme při 180 °C asi 20-25 minut.

Z bílku vyšleháme tuhý sníh, do kterého vmícháme mák, javorový sirup či jiné sladidlo a citrónovou šťávu.

Bílky přidáme na koláč a rozprostřeme. Pečeme při 140°C aspoň 15 minut, dokud bílky mírně nezhnědnou.

Necháme vychladnout a můžeme podávat.

