Zapečené palačinky

Zapečené palačinkyŠkolní obědy neuchvátí snad nikoho z řad studentů, a jelikož já nejsem výjimkou, občas si obědy připravuji sama doma (dobře, i když bych většinu jídel snědla, protože sním skoro vše bez vybíravosti, tak asi svou zálibu ve vaření a pečení nezatajím, takže se musím udržovat v té správné kuchařské “formě“ :D).

Když jsem zahlédla recept na zapečené palačinky se špenátem a tuňákem, věděla jsem, že nejbližší oběd v mé režii do školy bude toto. No a ani jsem nemusela dlouho čekat, protože když jsem zjistila, že by mě hned v pondělí čekala školní koprovka – tekutá jako polévka, k tomu hnusné moučné brambory a vejce na tvrdo (i když koprovku doma od mamky miluji! 🙂 ), nebylo co řešit a proto jsem se v neděli večer dala do příprav.

A aby to bylo pro mě o to lepší, udělala jsem jak jinak než zdravou verzi s celozrnnou moukou 😉 .


Recept:

Těsto na palačinky dělám od oka. Není na tom co zkazit. Stačí vejce, mléko, mouka, špetku prášku do pečiva a správnou konzistenci můžete kdykoliv upravit přilitím mléka nebo naopak přidáním mouky.

Náplň do hotových palačinek:

  • lučina
  • špenátové listy – mražené
  • tuňák v oleji (ale klidně i ve vlastní šťávě)
  • sýr
  • vejce

Palačinky potřeme pořádně lučinou či jiným krémovým sýrem. Na tuto vrstvu dáme špenát (samozřejmě nutno rozmrazit, osolit, okořenit, přidat česnek) a na špenát tuňáka z konzervy (raději používám v oleji, protože není tak suchý a je mnohem chutnější). Posypete či pokladete sýrem dle chuti, ale já kombinovala vše, co mi přišlo pod ruku, takže od obyčejného eidamu až po hermelín a mozzarellu. Pak palačinky zabalte. Já udělala celkem 6 palačinek. Připravila si dortovou formu, kterou jsem vyložila pečícím papírem a na dno dala první tři palačinky a zatlačila. Posypala sýrem a přišla na řadu druhá vrstva. Další tři palačinky dejte napříč prvním, opět zatlačte a nakonec jenom zalijte rozšlehanými vejci (můžete je naředit i trochou mléka). Posypte sýrem a pečete při 180°C přibližně 30 minut.


Palačinky můžete jíst za horka, ale hodí se ideálně jako svačina či oběd do krabičky.

