Celozrnné bagely

Celozrnné bagelyOd doby, co jsem narazila na recept na celozrnné bagely, jsem je musela už mnohokrát zopakovat, protože jsem objevila něco zcela mňamózního a pro mě i nového 😀 .

A protože jsem je už dlouho nedělala a už od víkendu jsem si na ně dělala snad každý den chutě, musela jsem si je dnes už konečně udělat.

Opět se povedly skvěle i přesto, že postup při přípravě těchto bagelů může být odrazující – přesto ale určitě doporučuji vyzkoušet, stojí to za to!


Recept:

  • 3 hrnky celozrnné mouky
  • 1 hrnek hladké mouky
  • ½ balení sušeného droždí
  • 2 lžíce cukru
  • 1 lžíce soli
  • 1 a 1/3 hrnku vody
  • na potření: vejce + semínka

Smícháme mouku se solí a vytvoříme důlek, do kterého nasypeme droždí, zasypeme cukrem, přidáme trošku vody a promícháme. Na teplém místě necháme chvilku odstát, aby nám trošku vzešel kvásek, poté přilejeme zbytek vody a vypracujeme těsto, které necháme alespoň 1 hodinu kynout na teplém místě.

Vykynuté těsto vypracujeme do dlouhého válce a rozdělíme na 10 částí. Z každé vytvoříme kroužek (pozor pořádně konce k sobě přitisknete, ať se neoddělí). Pak si dáme na sporák hrnec s vodou a až začne voda vřít, vhodíme do ní bagely (jako kdybychom dělali bramborové knedlíky 🙂 do hrnce se vejdou tak tři najednou). Minutku vaříme, poté otočíme na druhou stranu a necháme další minutku. Pak je vybereme na plech, potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme oblíbenými semínky či mákem.

Pečeme na 220 °C 30 minut.

