Apple-Carrot závin

Apple-Carrot závinKombinací tohoto skvělého “závinu“ jsme už dělala nespočet, ale mrkev jsem do náplně většinou nepoužila. Když už jsem ale našla inspiraci i na tuhle variantu, musela jsem vyzkoušet.

Opět se jedná o zcela zdravý a výborný koláček, který je takovou malou náhražkou klasického závinu s jablky a doporučuji taktéž vyzkoušet – především v jablečné sezóně, když už nikdo neví, co s jablky dělat :).


Recept je zcela jednoduchý:

  • cca 250 g vloček
  • voda
  • jogurt
  • skořice
  • ořechy
  • jablka
  • mrkev
  • něco na oslazení

Těsto si připravíme tak, že vločky v misce zalijeme vodou, tak aby stačily všechnu vodu vsáknout. I rovnou do těsta můžeme přidat skořici a osladíme dle našich chutí. Pak přidáme i jogurt, aby nám vznikla hmota, která bude sice lepivá, ale ani ne betonová, ani příliš řídká.

Polovinu hmoty napěchujeme do formy na biskupský chlebíček, nebo do nějaké zapékací misky či menší dortové formy, vyložené pečícím papírem.

Náplň už je zcela na nás. Můžete použít nastrouhaná jablka, ale já dnes využila kombinace jablek i mrkvičky. Ty jsem nastrouhala, přidala skořici a oříšky a dosladila. Pak jsem tuto směs dala na část těsta ve formě, trochu utlačila a na vrch přidala zbytek těsta. Můžete ještě posypat skořicí a pečeme na 180 °C asi 30 minut, ale délka pečení je individuální a doporučuji hlídat.


Tip: Můžete si závin různě vylepšit a přidat např. i kakao jak do těsta tak třeba do náplně.

