Špenátové muffiny s kuřecím masem

Špenátové muffiny s kuřecím masemNápady a chuť vařit či péct mě snad neopustí nikdy. Dnes, když jsem se pustila do příprav obědu na zítra, měla jsem ještě úplně jiné plány. Ale protože jsem objevila docela lákavý receptík, rozmyslela jsem si to, i když jsem prakticky všechny ingredience zachovala a jen vytvořila něco jiného 😀 .

Takže to nebudu dál obkecávat a hned vám prozradím, že to tentokrát vyhrály muffiny.

Už jen z důvodu, že jsou za studena stejně dobré, takže jako oběd na cesty či do školy ideální volba, když není možnost si své jídlo ohřát.

A recept je ještě zajímavější tím, že těsto tvoří tvaroh a ovesné vločky, z čehož nakonec v mé podobě vznikla skvělá kombinace, kterou jsem ještě vylepšila o kuřecí maso a špenát.


Recept:

  • 1 vejce
  • listový špenát (mražený, nejlépe ten v maličkých kostkách – použila jsem asi 5 kostek)
  • cibule
  • česnek
  • koření
  • kuřecí maso
  • cca 50 g ovesných vloček
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • tvaroh – asi polovina vaničky

Nejprve si osmahneme cibulku na kapce olivového oleje a přidáme kostky špenátu, dokud nám nerozmrznou. Pak dochutíme česnekem a solí. Přendáme do misky, kde jsme si už předem rozklepli jedno vajíčko a zamícháme.

Na pánvičce osmažíme na malé kousky nakrájené kuřecí maso a okořeníme dle vlastní chuti např. grilovacím kořením. Maso přidáme do misky ke špenátu a vejci.

Pak přidáme tvaroh a přisypeme také vločky a prášek do pečiva a mícháme, aby nám vznikla hustější hmota. V případě potřeby přisypeme vločky, nebo zředíme tvarohem.

Můžeme ještě dochutit opět kořením a pak už jen nejlépe v silikonových formičkách na muffiny pečeme na 180 °C asi 25 minut.


Tip: Když vynecháte kuřecí, můžete z muffinů vytvořit skvělé vegetariánské muffiny. Také lze do těsta přidat strouhaný sýr, nebo muffiny posypat až ve formičkách. Místo masa použijte např. šunku a kombinací je ještě nespočet, takže se už i já sama těším na další den, kdy si budu moct zase něco dobrého připravit.

