Chia lívance s horkými jablky

Chia lívance s horkými jablkyVelikonoční prázdniny snad ani nešlo zahájit lépe než touto dobrotou, která vznikla opět zcela náhodně, jako tomu bývá skoro vždy, ve stylu: “dej tam to i tamto a uvidíme“ 😀 .

Nicméně chuť na nějaké speciální lívanečky jsem měla celý večer a tak jsem si ještě hned připravila těsto, abych ráno mohla jen vesele dokončit.

Ale co je na nich tak speciálního? Už jen to, že v těstě je krom skořice ukryta i najemnou nastrouhaná mrkvička a jako extra bonus i gel z úžasných chia semínek (více informací např. zde: http://www.celostnimedicina.cz/chia-seminka.htm), ale prozradím vám aspoň to, že v kombinaci s tekutinou (vodou, mlékem), jsou schopny vytvořit gel, který jsem do lívanečků použila i já 🙂 .

A povedly se úžasně proto se i s tímto “hokus pokus“ receptem s vámi podělím.


Recept:

  • ½ mrkve
  • 1 vejce
  • 20 g na mouku rozmixovaných vloček
  • 20 g celozrnné mouky (lze i klasické bílé)
  • 1 lžíce tvarohu
  • trochu mléka na zředění
  • skořice

Mrkev nastrouhejte najemno, přidejte vejce a ostatní suroviny. Pokud budete dělat jako já už předem večer, dejte do lednice a mezitím si připravte chia gel:

  • 1,5 lžičky chia semínek
  • trochu vody

Vodu se semínky pořádně smícháme a snažíme se, ať na okrajích skleničky nezůstane mnoho semínek – ideálně by měla být všechna namočena. A necháme přes noc tak.

Ráno smícháme vzniklý chia gel s předem připraveným těstem a promícháme.

Pak už jen smažíme lívanečky. Já smažila na kokosovém oleji, lívanečky plnila arašídovým a kešu máslem a na vrch přišla ohřátá jablíčka se skořicí a javorovým sirupem. Samozřejmě nechyběl ani jogurt se zakysanou smetanou.


Doporučuji vyzkoušet!

