Cuketová fit buchta

Cuketová fit buchtaAsi není novinkou, že cuketu v kuchyni využívám opravdu hojně a to nejen do slaných receptů.

Dnes sem opět dostala chuť na něco dobrého, sladkého a pečeného, a protože se mi v ledničce ještě nějaká ta cuketa válela, bylo jasné, že ji použiju.

Cukety ve sladkých receptech se není vůbec proč bát, naopak doporučuji všemi deseti! Nejenže buchty, koláče či cokoliv jiného krásně zvláční, ale zároveň do sebe dostane spoustu vitamínů a zeleninu, bez toho abyste to vůbec poznali, protože cuketa nejde vůbec cítit 🙂 .

Přestože většina mých receptů je pouze o improvizaci a vše dávám od oka, snažila jsem se si výjimečně zaznamenat, co vše jsem do buchty dala a myslím, že jsem udělala dobře, protože se povedla skvěle a určitě budu opakovat 🙂 .


Recept:

  • 100 g hladké mouky
  • 100 g celozrnné hladké mouky (doporučuji špaldovou, při pečení se mi osvědčila nejlépe 🙂 )
  • 2 vejce
  • ½ prášku do pečiva
  • 100 g jablečné přesnídávky
  • javorový/agáve sirup/med či jiné sladidlo dle chuti (já moc nesladím, takže těsto ochutnat a přisladit dle chuti 😉 )
  • 50 g zakysané smetany
  • 50 g tvarohu
  • trochu jogurtu na zředění
  • cuketa – dle libosti minimálně 100 g
  • mražené ovoce
  • arašídové máslo nebo čokoláda na dozdobení

V misce si rozšleháme vejce s přesnídávkou, sirupem či jiným sladidlem, jogurtem, tvarohem a smetanou. Přidáme nastrouhanou a vymačkanou cuketu (cca 1 hrnek cukety). Rozmícháme a přidáme mouky s práškem do pečiva. Opět promícháme, dle chuti můžeme přidat např. i skořici nebo oříšky či čokoládu přímo do těsta.

Toto těsto vylijeme do menší dortové či jiné formy (ale menší), vrch posypeme mraženým ovocem (ale klidně můžou být i jahody či jablíčka). Pečeme na 170 – 180 °C asi 40 minut, ale opět dle trouby.

Po upečení a vychladnutí zdobíme arašídovým máslem či rozpuštěnou čokoládou.

A skvělý a zdravý koláček je na světě 😉 .

