Light salát a šmakoun placky

Light salát a šmakoun plackyČím častěji je už venku teplo, tím mám já častěji chuť na osvěžující jídla, u kterých se člověk až tak nezapotí.

Ale protože zeleninových salátů si můžu užít dost k večeřím, chtělo to nějakou netradiční změnu. Po chvilce přemýšlení, kdy jsem váhala mezi těstovinovým a bramborovým salátem, jsem se rozhodla pro bramborový, protože právě ten je u nás na stole opravdu snad jen na Vánoce 😀 .

Takže to dnes u mě na talíři vypadalo jako vánoční večeře, ale s rozdílem, že tentokrát v lehké a úplně zdravé verzi!

A aby to neskončilo jen salátkem, jako ani o vánocích to je vždy bohaté i o nějaký ten smažený řízeček nebo rybku, připravila jsem si skvělé šmakounové placky a hned jsem vykouzlila výborný oběd do teplého dne, který chuťové buňky uspokojil a mě samotnou skvěle osvěžil 😉 .


Recept:

Bramborový salát

  • brambory
  • vejce
  • sterilizovaná zelenina do bramborového salátu (hrášek, mrkev, okurka, případně cibule)
  • zakysaná smetana
  • jogurt
  • sůl
  • černé koření

Brambory uvaříme do měkka ve slupce. Pak necháme vychladnout a uvaříme i vejce na tvrdo. Brambory po vychladnutí oloupeme a nakrájíme na malé kostičky, stejně tak oloupané vejce. Přidáme sůl, černé koření a sterilizovanou zeleninu a důkladně promícháme.

Místo klasické majonézy si připravíme dresink smícháním jogurtu a zakysané smetany v poměru jaký uznáme za vhodné, ale klidně můžeme použít jen smetanu, nebo jogurt.

Přidáme k bramborové směsi a necháme ideálně přes noc vychladit.

Placky

  • 100 g šmakouna
  • 1-2 vejce
  • koření dle chuti (sůl, pepř, grilovací koření, česnek, trochu sójovky)
  • sýr
  • šunka

Šmakouna nastrouháme na hrubém struhadle. Nastrouháme i tvrdý sýr (asi 30g na 100g šmakouna). Přidáme nakrájenou šunku, vejce a koření. Pořádně promícháme a na troše oleje opékáme menší placičky.

Na pánvi je musíme vidličkou pořádně utlačit a opékat déle, protože se placičky můžou trochu rozpadat. Obracíme opatrně.

