Dýňový dortík

Dýňový dortíkKdyž jsem zahlédla recept na dýňový dortík, hned jsem si vzpomněla na svůj první mrkvový, který vypadal téměř stejně, a když jsem si vzpomněla, jak byl dobrý, musela jsem sáhnout po dýni z naší zahrádky a pustila se do pečení.

Recept jsem si upravila trošku podle sebe a tady je:


Recept:

  • 100 g hladké mouky
  • 50 celozrnné mouky (lze nahradit obyčejnou)
  • 100 g ovesné mouky (vločky rozemleté na mouku)
  • 3 vejce
  • 250 g dýňového pyré (uvařená a rozmixovaná dýně)
  • 100 g másla
  • 1 lžička skořice
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička perníkového koření

Vejce rozmícháme s cukrem, rozpuštěným máslem a dýňovým pyré. Přidáme mouky smíchané s kořením a opět promícháme.

Poté pečeme při 180 °C asi 45 minut.

Hotový dortík rozřízneme na půl a naplníme krémem. Já zvolila tvaroh + zakysanou smetanu a cukr už dle vaší chuti.


Výsledek byl perfektní a k nedělní kávičce či snídani bude dokonalý.

