Kynuté lívanečky


IMG_0147_tonemappedJe pravda, že se u mě objevují nejčastěji jednoduché a hlavně rychlé recepty, které zvládne snad každý a je to hlavně tím, že i já mám ráda jednoduché a jasné recepty, které jsou cobydup :).

Ovšem pokud mám volný víkend, nebo prázdniny, tak to chce i něco jiného než jen klasické rychlovky a proto jsem se rozhodla přidat i skvělý receptík na ještě skvělejší kynuté lívanečky.

Já když se ráno probudím, většinou mám hlad jak vlk a čekat, aby mi vykynulo těsto, se mi chce málokdy. Ale když hlad ještě není tak hrozný a času je dost, tak proč se nerozmazlit a to ještě ke všemu i tou zdravou variantou?


Recept:

  • 2 lžíce na jemno pomletých ovesných vloček
  • 2 lžíce hladké mouky
  • 2 lžíce celozrnné nebo polohrubé mouky
  • 200ml mléka
  • 1 vejce
  • 1,5 lžíce curku
  • třetinu kostky čerstvých kvasnic (klidně i sušené droždí, ale to v jiném množství, návod bývá na balíčku napsaný )

V míse smíchejte vločky s moukami. Udělejte do směsi důlek, tam rozdrobte kvasnice, přidejte lžičku cukru a zalijte troškou vlažného mléka.

Až kvásek vzejde, přidejte mléko i ostatní suroviny a pořádně promíchejte. Nechte minimálně 40 minut kynout na teplém místě a pak klasicky osmažte na pánvičce s trochou oleje.


Musím říct, že si tuto verzi určitě zase brzo udělám, protože na kynutou klasiku má jen málo co 🙂 .

