Zdravý Carrot Cake


DSC_0930_tonemappedKonečně jsem se odhodlala a nafotila také asi můj nejoblíbenější zdravý dezert, který bohužel není nejfotogeničtější, ale zato chuťově je alespoň pro mě vyšperkovaný. Jedná se o zdravou verzi carrot caku, tedy taky tzv. „mrkváče“ nebo mrkvového dortu.

Nemám ráda suché buchty, proto jsem se rozhodla udělat si svůj vlastní recept, který by splnil moje náročné požadavky 😀 . A vydařil se tak, že jsem ho už dělala snad 10 x a stále mě neomrzel.

Bohužel pro vás, ale možná bohudík pro mě, patřím mezi ty, kteří dokážou i okem odhadnou ingredience a jejich poměr, a tak většinu svých zdravých receptů peču bez kuchyňské váhy, pouze se zkušeným okem. Stejně tak tomu bylo i u tohoto receptu, takže se dnes bude jednat jen o takový polorecept, bez přesných váh. Ale příště to napravím a ingredience zvážím a do receptu doplním!


Recept:

Korpus:

  • kuskus 100 -200 g (celozrnný nebo klasický)
  • asi 50 g vloček
  • 2 větší mrkve
  • 2 vejce
  • 1-2 lžíce tvarohu
  • agáve sirup dle chuti
  • skořice
  • 1 lžička prášku do pečiva

Náplň:

  • 1 tvaroh
  • 1 mascarpone
  • vanilkové sladidlo nebo agáve, vanilkový cukr

Kuskus a ovesné vločky smícháme v misce a zalijeme vroucí vodou a necháme vodu vsát. Pak přidáme rozmixovanou mrkev, tvaroh, pořádnou dávku skořice a lžičku prášku do pečiva. Vmícháme také vejce a něco na oslazení. Dobrý je v tomto případě i agáve sirup. Toto hutné těsto dáme do menší dortové formy, aby byl koláč vysoký tak, že půjde překrojit na půl – proto množství kuskusu a vloček musíte odhadnout také sami dle velikosti formy. Pečeme na 180 stupňů asi 40 minut.

Mezitím si vyšleháme tvaroh, mascarone a sladidlo do nadýchané náplně.

Po upečení necháme zcela vychladnout – za tepla koláč bude velmi vláčný a přijde vám nedopečený. Po vychladnutí ho překrojíme na půl a naplníme tvarohovo-mascarpone náplní. Přiklopíme a potřeme zbytkem směsi také vrch dortu. Posypeme skořicí a necháme v lednici několik hodin uležet a vychladit.

 

